Login Form
Aktuality
Přistavení velkoobjemových kontejnerů
Dne 18.1.2013 bude do ul. Miroslava Hajna přistaven velkoobjemový kontejner.
Kontejner bude zavezen ve 14:00 hod. a týž den v 18:00 hodin bude odvezen. Po celou dobu nasazení bude u kontejneru obsluha, která bude koordinovat ukládání odpadu. Dle pokynů Odboru rozvoje veřejného prostoru MHMP jsou VOK určeny na OBJEMNÝ ODPAD OD OBYVATEL hl. m. PRAHY a do kontejneru je zakázáno odkládat bioodpad, živnostenský odpad a nebezpečné složky odpadu. VOK není určen pro odkládání objemného odpadu podnikatelskými subjekty.
Projekt je hrazen a organizován hl. m. Prahou.
V případě zjištění nedostatků nebo při nesrovnatelnostech v přistavování kontejnerů se lze obrátit na dispečink Pražských služeb a.s. tel. č. 284 091 630, které jsou smluvním poskytovatelem služby MHMP nebo ÚMČ Praha 18, odbor hospodářské správy a investic tel.č. 284 028 152 – p.Fialka.
Stanoviště a termíny přistavení velkoobjemových kontejnerů v 1. pololetí 2013 ke stažení zde
PV
Odečet vody
V pondělí 7. 1. 2013 bude probíhat na odečet vody firmou Ronica. V případě, že se nemůžete osobně dostavit, vylepte odečty na dveře bytu.
PV
Spuštění webových stránek
Dne 1. 1. 2013 byl spuštěn provoz webových stránek domu Miroslava Hajna 740, Praha - Letňany. Prostřednictvím webových stránek www.mh740.cz má výbor zájem informovat uživatele a majitele bytů o tom, co se děje v oblasti správy bytu.
Uživatelé bytů na těchto stránkách mohou najít základní informace o společenství, domovní řád a aktuality.
Majitelé bytů po přihlášení uvidí výsledky hospodaření společenství v jednotlivých letech a zápisy ze schůzí shromáždění a výboru. Přihlašovací údaje budou majitelům bytů rozeslány na vyžádání na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (do emailové žádosti o přístupové údaje napište prosím Vaše jméno, příjmení a číslo bytu).
MO
2025-11-25 Shromáždění SVJ č.18
Odkaz na scan zápisu včetně protokolu o hlasování:
Zápis ze schůze shromáždění
Společenství vlastníků Miroslava Hajna 740
se sídlem: Miroslava Hajna 740/2, 199 00 Praha 9 – Letňany
zapsáno v obchodním rejstříku společenství vlastníku jednotek u městského soudu v Praze,
oddíl S, vložka 133 96, IČ: 24223654
konané dne 24.11.2025 od 19:00 hodin na adrese Miroslava Hajna 740, Praha 9 – Letňany
Po prezenci a spočítání podílů přítomných zahájil v 19:05 hodin pan Jiří Jirák (předseda SVJ)
schůzi s konstatováním, že dle prezenční listiny je přítomno či zastoupeno na základě plné
moci celkem 57,4%(45607/7401) spoluvlastnického podílu, tudíž shromáždění vlastníků je
usnášeníschopné.
PROGRAM SCHŮZE:
1.1.) Úvod - odsouhlasení programu shromáždění
1.2.) Úvod - odsouhlasení předsedajícího
1.3.) Úvod – odsouhlasení zapisovatele
2) Schválení člena výboru + náhradníka
3) Schválení účetní závěrky 2024
4) Schválení nabídky na výměnu vodoměrů a měřičů tepla
5) Schválení záměru oplocení kontejnerového stání
6) Oprava balkónů – odsouhlasení nabídky
7) Soud na zasklení lodžií a neplatičů
8) Výtahy
9) EPS
10) Oddělovací pás v garážích
11) Informace výboru
12) Zodpovězení dotazů
13) Závěr
1. ÚVOD - SCHVÁLENÍ PROGRAMU SCHŮZE
Pan Jirák přivítal přítomné a přečetl přítomným vlastníkům program shromáždění. Zároveň se
zeptal přítomných, zdali někdo z přítomných nechce doplnit nějaký bod k dnešnímu
shromáždění. Vzhledem k tomu, že nikdo neprojevil zájem a vzhledem k tomu, že
potencionální bod nebyl na pozvánce nelze o něm jakkoliv hlasovat. Po krátkém úvodu
přistoupil pan Jirák k hlasování a nechal hlasovat o programu shromáždění.
1.1. Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje program dnešního shromáždění (kvorům
>50% přítomných)
Pro Proti Zdržel se
100% 0% 0%
Usnesení č.1.1. bylo přijato
1.2. ÚVOD - SCHVÁLENÍ PŘEDSEDAJÍCÍHO + ZAPISOVATELE
Po odsouhlasení programu shromáždění přistoupil pan Jirák k volbě předsedajícího. Do této
funkce navrhl přímo svoji osobu. Dále navrhl jako pořizovatele zápisu pana Lukáše Roubíčka
ze správní společnosti. Následně nechal o jednotlivých bodech hlasovat:
1.2. Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje jako předsedající shromáždění pana Jiřího
Jiráka (kvorům >50% přítomných)
Pro Proti Zdržel se
100% 0% 0%
Usnesení č.1.2. bylo přijato
1.3. Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje zapisovatele pana Lukáše Roubíčka (kvorům
>50% přítomných)
Pro Proti Zdržel se
100% 0% 0%
Usnesení č.1.3. bylo přijato
2. VOLBA ČLENŮ VÝBORU + NÁHRADNÍKA VÝBORU
V tomto bodu předsedající, pan Jirák, seznámil přítomné členy s tím, že mu končí mandát ve
výboru a je třeba jej obnovit. Uvedl, že vzhledem k tomu, že funkci vykonává již více než deset
let, nepovažuje za nutné se dále představovat a přistoupil k hlasování.
Následně se předsedající dotázal přítomných členů, zda má někdo zájem o pozici náhradníka
výboru, který by byl v případě rezignace či odvolání člena výboru automaticky kooptován do
výboru společenství. Jelikož o tuto pozici nikdo neprojevil zájem, nebylo v tomto bodu
hlasováno.
2. Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje člena výboru pana Jiřího Jiráka (kvorům >50%
přítomných)
Pro Proti Zdržel se
100% 0% 0%
Usnesení č.2 bylo přijato
3. SCHVÁLENÍ ÚČETNÍ ZÁVĚRKY ZA ROK 2024
V tomto bodu předal předsedající slovo paní Monice Svatkové, aby seznámila shromáždění
se stavem hospodaření za rok 2024, a to konkrétně se stavem příspěvků na správu domu a
pozemku (tzv. fond oprav). K datu 1. 1. 2024 činil stav fondu částku 3 464 894,05 Kč. V
průběhu roku bylo z fondu odčerpáno celkem 2 347 204,34 Kč. Tvorba fondu oprav za
kalendářní rok činila 1 239 398 Kč, takže konečný stav fondu k 31. 12. 2024 představuje částku
2 404 527,91 Kč. Dále paní Svatková seznámila členy shromáždění se stavem běžného účtu
vedeného u UniCredit Bank, který k 31. 12. 2024 činil 692 483,54 Kč. Stav spořicího účtu u
stejné banky činil k témuž datu 788 047,45 Kč. Stav pokladny k 31. 12. 2024 představoval
částku 20 773 Kč. Zálohy na služby jsou v porovnání předepsaných záloh a skutečných
nákladů vyrovnané.
Předsedající následně vyzval členy shromáždění, zda má někdo z přítomných dotazy k
hospodaření za rok 2024 před samotným hlasováním. Paní Bímová (dále jen „vlastník jednotky
č. 111“) vznesla dotaz, kde jsou uvedeny spotřeby a vyúčtování elektřiny související s
nabíjecími stanicemi. Pan Ing. Daňhelka uvedl, že vzhledem k absenci podkladů v současné
době nedokáže poskytnout relevantní odpověď a požádal vlastníka jednotky č. 111, aby dotaz
zaslal elektronicky.
Zástupce jednotky č. 111 následně vznesl dotaz týkající se vyúčtování vody (cca 600 litrů),
kterou dodavatel použil k revizi kanalizační stokové sítě v lokalitě. Pan Jirák přítomné seznámil
s historickým kontextem události, ke které došlo přibližně před osmi lety, a sdělil, že vzhledem
k zanedbatelné hodnotě spotřebované vody (cca 60 Kč) nebyla přefakturace provedena.
Zástupce jednotky č. 111 uvedl, že právě z tohoto důvodu s projednávaným bodem
shromáždění nesouhlasí. Pan Jirák doplnil, že k přefakturaci nebylo přistoupeno také proto,
že dodavatel následně poskytl společenství náhradní díly potřebné k opravě zahradního
ventilu.
Dále byl vznesen dotaz na případné změny záloh. Pan Jirák uvedl, že společenství v dohledné
době úpravu záloh neplánuje. Jelikož nikdo z přítomných neměl další dotazy, předsedající
přistoupil k hlasování o schválení účetní závěrky.
3.Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje účetní závěrku pro rok 2024 (kvorům >50%
přítomných)
Pro Proti Zdržel se
95,1% 2,1% 2,8%
Usnesení č.3 bylo přijato
4. SCHVÁLENÍ NABÍDKY NA VÝMĚNU VODOMĚRŮ A MĚŘIČŮ TEPLA
Předsedající seznámil přítomné, že od 1.1.2022 platí novela zákona č.406/2000 Sb., která
mění či spíše nakazuje společenství k výměně vodoměrů na teplou vodu, indikátorů a měřičů
tepla. Nově nainstalované měřiče již musí disponovat dálkovým odečtem. Každý vlastník má
mít právo zjistit svojí spotřebu tepla a tepelnou energii každý měsíc. V praxi toho nelze
dosáhnout, proto dodavatelé rozúčtování tepla vytvořili internetové aplikace, kam se může
každý vlastník kouknout. Přesedající představil nabídku společnosti INSTALATÉTSRVÍ
JINDRÁK a druhou nabídku od společnosti RONICA. Přesedající seznámil přítomné, že
nabídky jsou rozděleny do tří části, jedna částka za vodoměry a kalorimetry, další části je sít
sběrnic pro příjem a odesílání jednotlivých měřičů a poslední třetí části je cena zpracování
odečtů. Vzhledem k tomu, že nabídka od společnosti INSTALATÉRSTVÍ JINDRÁK je vyšší,
představí nabídku společnosti RONICA, která uvažuje o pořízení vodoměru v hodnotě
329 000,- Kč, kalorimetrů v částce 422 000,- a cena za pořízení sběrnic činí 29 000,-. Celková
cena od společnosti RONICA činí 874 000,- včetně DPH. Roční náklady na odečty a
vyúčtovaní budou 18 740Kč. To je částka za roční vyúčtovaní a umožnění měsíčního náhledu.
Dále se platí 9Kč za měřidlo / měsíc. Z řad vlastníků zaznívají dotazy zda je dané zařízení
nutné instalovat a co se případně stane a jaké jsou penalizace za to, pokud jako společenství
nesplníme dané ustanovení zákona. Členové výboru poukazují na to, že se obávají toho, že
z řad členů shromáždění by byla jeho absence zneužita. A to i potencionálními neplatiči, kteří
by se v soudním sporu mohli absenci dálkových odečtů s měsíčním náhledem zneužít ve svůj
prospěch. Zástupce jednotky č.111 se dotazuje kolik nabídek bylo poptáno. Pan předsedající
oznámil, že byly poptány dvě nabídky. Zástupce jednotky č. 111 požaduje po předsedajícím
vysvětlit majetkové rozhraní ve společnosti JINDRÁK jelikož se domnívá, že jde o střet zájmu.
Pan předsedající sdělil danému zástupci, že je pouhým zaměstnancem v dané společnosti.
Následně probíhá diskuze mezi jednotlivými vlastníky a předsedajícím o střetu zájmu a
rozkrývaní majetkového rozhraní společnosti JINDRÁK. Výsledkem diskuze mezi vlastníky je
skutečnost, že o daném bodu se na tomto shromáždění nebude hlasovat a výbor společenství
zajistí ještě další nabídky na systém odečtů vodoměrů a kalorimetrů a o výběru nejlepší
nabídky nechá rozhodnout formou per rollam v první čtvrtině roku 2026 pokud tuto formu
hlasování stanovy povolují. Vzhledem k tomu, že o daném bodu nebylo hlasováno a byl
obsahově vyčerpán, přešel předsedající k dalšímu bodu shromáždění.
5. SCHVÁLENÍ ZÁMĚRU NA OPLOCENÍ A UZAVŘENÍ KONTEJNEROVÉHO STÁNÍ
Předsedající konstatoval, že si asi všichni povšimnuli, že v okolí se objevila kontejnerové stání,
které si nechala ostatní společenství uzavřít. Paní Novotná poptala přímo dodavatele, který
v dané lokalitě pro ostatní společenství dané plnění realizoval, aby provedení bylo stejné.
Cena zahrnuje zámek s dotykovým ovládáním pro otvírání. Mezi vlastníky vznikla diskuze o
ne/uzavření kontejnerového stání a mnoho z řad vlastníků potvrdilo, že vidělo, jak z ostatních
objektu zastavují vozidla a vhazují odpady do předmětných kontejnerů. Pan Jirák upozornil,
že ostatní objekty mají svoz sjednaný dvakrát týdně a naše společenství třikrát týdně. Vlastnící
upozorňují na potencionální nedovírání a nezamykání kontejnerového stání. Členka výboru
paní Novotná popisuje systém samozavírače a uklidňuje přítomné, že by dvířka neměla
zůstávat otevřená. Pan Jirák sdělil přítomným, že vedle na objektu již zkoušeli čipový systém,
ale neosvědčil se, jelikož jej neutáhly solární panely. Paní Novotná sděluje, že na základě této
zkušenosti dodavatel předložil nabídku s elektro zámkem. Výbor sděluje, že pokud nedojde
k instalaci oplocení a uzamčení kontejnerového stání, lze očekávat, že se společenství stane
odpadištěm pro celou lokalitu. Současná nabídka na dvě kontejnerová stání vychází na
280 720Kč.
Poznámka zapisovatele: Při projednávání tohoto bodu se dostavili zástupci jednotky č. 74 a
č.84.
5. Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje záměr oplocení a uzavření kontejnerového stání
(kvorům >50% přítomných)
Pro Proti Zdržel se
81,3% 0% 18,7%
Usnesení č.5 bylo přijato
6. SCHVÁLENÍ OPRAV BALKÓNŮ
V tomto bodu předsedající předal slovo panu Ing. Ivo Furthnerovi a ten přítomné seznámil
s tím, že již od roku 2023 v objektu probíhají opravy balkónu, kdy se začalo v bytové jednotce
č. 101 a pokračovalo se v roce 2024 dalšími 4 až 5 balkóny. Následně společenství skrze
správní společnost rozeslalo vybraným vlastníkům, kteří užívají balkóny informační email
s tím, že pokud se domnívají či pochybují o stavu dlažby na balkónu, ať se ozvou. Následně
vznikl seznam, co vlastníci nahlásili a provedlo se shrnutí. Následně se vytřídily vady, které
snesou odkladu a jedná se o drobné závady a oproti tomu závady, které již nesnesou odkladu.
Nabídka na opravu balkónů právě obsahuje tyto balkóny a na každý balkón je vyhotovena
individuální nabídka. U každého z balkónu dochází či dojde ke kompletní opravě celého
souvrství. Tedy odstranění nesoudržného souvrství balkónu až na betonovou vrstvu. Následně
se provede nová aplikace hydroizolačního souvrství včetně pokládky nové dlažby. Mimo tento
bod byl z řad vlastníku vznesen dotaz, kdo zodpovídá za praskliny vzniklé při vedlejší výstavbě
probíhající před cca čtyřmi lety. Pan Furthner následně odpověděl, že pokud má někdo pocit,
že byl někým někdo poškozen, měl by asi podat trestné oznámení. Následně se vedla diskuze
mezi vlastníky na dané téma o odpovědnosti za praskliny a jejich tvorbě. Diskuze byla
ukončena tím, že by bylo značně složité prokázat přímo souvislost s vedlejší výstavbou a to i
vzhledem k možnému promlčení. Následně pan Jirák vrátil debatu k projednávanému bodu
tedy opravy balkónů. Ještě před samotným hlasováním z řad vlastníku vzešel dotaz z kolika
nabídek bylo vybíráno a vzešla vítězná nabídka. Pan Roubíček konstatoval, že současná
nabídka je zpracována společnosti PRO-IZOL, která v minulosti vyhrála před nabídku
společnosti BARKWIST. Tedy ve svém prvopočátku bylo vybíráno ze dvou nabídek. Následně
se přikročilo k hlasování o opravě balkónu dle předložené cenové nabídky od společnosti
ProIzol s.r.o. v celkové částce 640 615Kč.
6.Návrh: Shromáždění vlastníků schvaluje záměr opravy balkónů dle nabídky společnosti
ProIzol s.r.o.(kvorům >50% přítomných)
Pro Proti Zdržel se
94,3% 1,6 /% 4%
Usnesení č .6 bylo přijato
7. SOUD NA ZASKLENÍ LODŽIÍ A NEPLATIČŮ
V tomto informačním bodu si vzala slovo paní Monika Svatková a informovala vlastníky o
soudním sporu s bytovou jednotkou č. 99 společenství, vyhrálo a to i přes odvolání žalované.
Žalovaná musí uhradit společenství veškeré soudní poplatky. Jednalo se o soudní spor, kdy
si vlastník bez oznámení osadil a namontoval zasklení balkónu neschváleného typu. Paní
Svatková konstatuje, že je škoda, že se vlastník nedržel schváleného typu zasklení
společenství a že spor musel být řešen tímto způsobem. Další soudní spor je veden s neplatiči,
kteří již jednotky prodali. Jedná se o bývalé vlastníky bytu č.18, kdy v současné době
společenství požádalo u soudu o zadání elektronického platebního rozkazu. Pokud vlastník
nepodá rozpor do 30 dnů, je částka okamžitě soudně vymahatelná. Paní Svatková upozorňuje,
že v daném sporu jde sice o dluh v částce jen cca 6000Kč, ale jde hlavně o princip. Další spor
je veden z bývalými vlastníky jednotky č. 100, u kterých bylo také zažádáno o vydání
platebního rozkazu na částku 23 760Kč. Tento vlastník podal odbor s vydáním platebního
rozkazu a lze očekávat soudní spor. Daný vlastník rozporuje, že nedostali či připomínkovali
vyúčtování roku 2023. Paní Svatková konstatuje, že žádné připomínky daný vlastník nevznesl
a lze očekávat pozitivní vývoj soudního sporu na stranu společenství. Dále paní Svatková
konstatuje, že dle zaslané bilance je platební morálka některých vlastníků nedostatečná a
s některými již byla navázána komunikace a následně bylo přislíbeno uhrazení do termínu
31.12.2025. Paní Svatková informuje přítomné o tom, jak nejčastěji dochází k těmto dluhům a
to hlavně zapomenutím změnit předpis plateb při zaslání nových předpisů. Následně se tyto
částky kumulují a vznikají dluhy. Paní Svatková apeluje na všechny přítomné, aby odpovědně
přistupovali k hrazení pravidelných záloh dle zasláno aktuálního předpisu. Pan Daňhelka
upozornil, že pokud vlastníkům vznikne nedoplatek, je vlastník informován prostřednictvím
emailu, ale pokud neuhradí ani vyúčtovaní je zpravidla věc předána právnímu zástupci.
Následně se diskutuje o částce a období, ve kterém jsou upomínky zasílány. Tento bod byl
pouze informační a vzhledem k vyčerpání obsahu přistoupil předsedající k dalšímu bodu
shromáždění.
8. VÝTAHY
Tento bod byl informační a slovo si vzal pan Svatek a vrátil se k minulému shromáždění, kdy
byla probírána nabídnuta oprava výtahu od společnosti SCHINDLER v částce 800 000Kč. Pan
Svatek se s odstupem času snažil celou situaci shrnout. Informoval přítomné, že došlo ke
změně servisní společnosti a to ze společnosti SCHINDELR na ALFA VÝTAHY. Pan Svatek
krátce naposledy zmínil společnost a uvedl, že roční náklady na servis jsou od společnosti
ALFA VÝTAHY očekávány dle smlouvy v rozsahu 72 000 Kč za rok, přičemž společnost
SCHINDLER vykazuje roční náklady za servis v částce 170 000Kč. Následně pohovořil o
opravách výtahu, které byly v minulosti společností SCHINDLER ohodnoceny na částku
165 000Kč a společností ALFA VÝTAHY naceněny a opraveny v částce 46 000Kč. Pan Svatek
dále informoval, že došlo k výměně GSM komunikátoru pro dorozumívání v případě
vyproštění. Přešlo se od hlásek od společnosti T-Mobile na GSM komunikátor umožňující 5G.
Tím došlo k úspoře z 1500Kč / měsíc na 240Kč/měsíc. Dále informoval, že nyní výtahy prošly
Inspekční prohlídkou, která výtahy hodnotí s ohledem na platnost současně platných norem
nikoliv uvedením do provozu. Z řad vlastníků byl položen dotaz, zdali do 5 až 10 let čeká
společenství výměna výtahu. Pan Svatek na dané téma pohovořil a konstatoval, že zatím
společenství žádná větší investice ve formě pořízení nového výtahu nečeká. Následně
vystoupil pan Bartoš jako zástupce vlastníka a jako zaměstnanec společnosti SCHINDLER a
upozorňuje, že společnost SCHINDLER si zakládá na kompatibilnosti a upozornil, že se může
stát, že do budoucna nebude výtah kompatibilní. Pan Svatek si vzal slovo a konstatoval, že
nová servisní společnost při poslední opravě na řídící desce výtahu, dodala výrobek
společnosti SCHINDLER a opravu zajistila bez nutnosti montáže neznámého dílu. Následně
z řad vlastníků byl vznesen dotaz na duplexové ovládání výtahů. Zástupci SVJ bylo řečeno,
že vše bylo již v minulosti diskutováno. Následně probíhala diskuze mezi zástupci SVJ a
zástupcem společnosti SCHINDLER jakož i zplnomocněného zástupce vlastníky SVJ.
Vzhledem k tomu, že již nebylo dalších dotazů a diskuze byla ukončena, přikročil předsedající
k dalšímu bodu shromáždění.
9. EPS
Tento bod byl pouze informativní a pan Furthner, který si vzal slovo konstatoval, že zařízení
EPS prochází pravidelnou revizí a to v termínech březen a září. Tato kontrola se týká mimo
jiné uzavřených prostor sklepů a uzavřených garáží, kde je nutná součinnost dotčených
vlastníku sklepů a garážových stání. Pan Furthner upozorňuje, že nemálo spoluobyvatel
danou kontrolu ignoruje. Tito vlastnící budou v následujících dnech správní společnosti
vyzváni k individuální kontrole a jejímu doložení. V případě nedodání zváží společenství další
právní kroky. Pan Furthner následně přítomným členům vysvětlil modelovou situaci a možné
očekávané problémy v případě plnění pojistné události. Následně upozornil, že jednotlivé
prostory sklepů a garáží mohou být samotným požárním úsekem a jsou mimo jiné z požárních
důvodů osazeny vložkou generálního klíče, kdy v případě vyvolaní poplachu mohou požární
složky vstoupit do těchto prostor za použití generálního klíče a zkontrolovat stav bez nutnosti
mechanické poškození zámku a dveří. Pokud byla vložka k danému prostoru vlastníkem
vyměněna, nelze přisuzovat možné poškození dveří k tíži společenství. Zároveň pan Furthner
upozornil, že se jedná o dražší požární dveře v přibližné hodnotě cca 25 000Kč a je na
vlastníkovi, zdali chce toto možné riziko v případě požáru podstoupit. Závěrem daného bodu
vznikla diskuze na téma posledního požáru, který vznikl v jednom ze sklípků, kde docházelo
k trestné činnosti, a při které došlo i k zahoření. Tato pojistná událost zatím není policií a
logicky i pojišťovnou zatím uzavřena. Následně přešel předsedající k dalšímu bodu
shromáždění.
10. ODDĚLOVACÍ PÁS
V tomto bodu předal předsedající slovo kolegyni paní Novotné, která informovala vlastníky, že
v minulých týdnech byla odeslána anketa s možnostmi řešení oddělovacích pásů a seznámila
je s výsledky ankety. Nejčastější odpovědí bylo označení středového pruhu s následným
grafickým značením. Pouze 14 reakcí zaznamenala varianta ponechání stávající stavu. Jinak
převládala varianta číslo jedna a dva. Paní Novotná konstatovala, že anketa sloužila jako
průzkum, zdali se výbor má zabývat úpravou oddělovacího pásu či nikoliv. Demontáží
oddělovacího pásu by nedocházelo k častému poškozování elektronů atd. Otázka tedy zní,
zdali se výbor má zabývat odstraněním oddělovacího pasu v obloukách rampy a jakým
způsobem. Pan Furthner si vzal slovo a připomněl společenství, že daný problém byl již
v minulosti na shromáždění řešen s tím, že rampa a oblouky jsou projektované a kolaudované
dle starých norem, které v dané době byly platné, ale v současnosti již by toto řešení nebylo
možné vzhledem k tomu, že rozměry vozidel se stále zvětšují. Následně vznikla debata mezi
vlastníky, která z variant je nejlepší. Po diskuzi pan předsedající přistoupil k hlasování zdali se
má výbor společenství zabývat odstraněním dělícího pruhu v obloucích na rampě.
10.Návrh: Shromáždění vlastníků pověřuje výbor společenství zabývat se odstraněním
dělícího pruhu v garážích (kvorům >50% přítomných)
Pro Proti Zdržel se
81,9% 13,7% 4,4%
Usnesení č.10 bylo přijato
11. INFORMACE VÝBORU
V tomto bodu si vzal slovo pan Ing. Furthner a připomněl, že vlastnící teras mají za povinnost
se starat (čistit) o své terasy a zvláště kontrolovat odtok teras, aby případně nedošlo z důvodu
ucpání vpusti k zatečení do bytů a připomněl nedávný případ. Dále apeloval na to, aby všichni
vlastníci si všímali závad na společných prostorách a nespoléhali pouze na výbor či správní
společnost s oznamováním závad. Následně poukázal na právě řešené vlhkostní projevy u
jednotlivých bytů, kdy zřejmě netěsností v koupelnách způsobené závadou na silikonovém
těsnění či vyteklé pračce dochází k poškozování společných prostor formou vlhkostních
projevů na chodbách. Vzhledem k tomu, že veškeré informace byly zodpovězeny během
shromáždění, přešel předsedající k dalšímu bodu.
12. ZODPOVĚZENÍ DOTAZŮ
Předsedající se dotázal přítomných, zdali má před ukončením shromážděním někdo nějaký
dotaz k zodpovězení. Z přítomných se přihlásil zástupce jednotky č. 111, proč výbor od roku
2023, kdy má dvě emailové žádosti o bezrámového systému zasklení proč tyto žádosti
nezařadil jako bod na shromáždění. Předsedající upozornil, že rámový systém zasklení byl již
v minulosti odsouhlasen shromážděním a to hlavně z důvodu bezpečnosti. Následně vznikla
diskuze zdali je výbor povinen tyto žádosti zařadit na program shromáždění či nikoliv a zdali
je bezrámové řešení bezpečné. Výsledkem diskuze byl stav, kdy bylo přislíbeno, že žádosti o
bezrámové zasklení budou zařazeny na dalším shromáždění. Během dané diskuze již někteří
vlastníci odchází.
13. ZÁVĚR
Vzhledem k tomu, že většina vlastníků odchází, ukončil předsedající v 20:40hodin
shromáždění a poděkoval přítomným za jejich účast.
Přílohy:
1) Protokol o hlasování
2) Prezence
3) Pozvánka
V Praze dne: 25.11.2025